Ben Jah Min

Kl 14.00 lördagen den 5 juni går starten för den 32:a upplagan av Stockholm Marathon. 20 136 löpare från hela världen är anmälda. Grounded har naturligvis en tävlande med i startfältet, nämligen vår alldeles egna lilla sprint-talang, Bench a.k.a Ben Jah Min. Bench har den senaste tiden helt fastnat i löpandets underbara värld och har under denna tid rätt ofta kunnat ses springandes fram och tillbaka mellan sitt crib i Huddinge och Stockholm City i snygga svarta långkalsonger och snabba solglasögon.


Ben Jah Min under förra årets Vancouver Marathon.

Vad är då grejen med detta påhitt? Ja den frågan ställer sig nog många just nu men än finns det inget klart svar och Ben Jah Min själv är aningen hemlighetsfull. Vi på redaktionen tror dock att denna artikel kan ligga nära sanningen:
http://www.aftonbladet.se/wendela/article6820355.ab
Vi önskar likväl grabben lycka till i det kommande loppet och lovar samtidigt att köra en stor update om Ben Jah Min lyckas placera sig topp 10.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback